Ta inte alla personer på allvar, så som dom säger att dom är



Bara för att jag inte är som dej,
bara för att jag är lite annorlunda,
bara för att jag är lite galen, knäpp och störd.
Vad stör det dej?
Jag är bara mej själv, och det är jag glad över,
för jag vill inte låssas vara någon jag inte är.

Varför låssas vara någon man inte är?
Varför ska man gömma sitt riktiga JAG?
Varför ska man alltid smyga fram med saker,
och det tillslut kommre fram vem man verkligen är?
Du vet ju att det bara slutar i trubbel och du hamnar i skiten.

Det är lika bra att visa vem man är direkt,
det var de du inte gjorde,
du visade fel sida av dej direkt,
du visade den du inte var,
den riktiga du var inte alls samma person,
du var helt annorlunda, helt jävla sjuk.
Det kunde jag nästan listsa ut från början,
att du skulle vara som alla andra.
Men varje gång gör jag samma misstag.
Jag ska aldrig mer ta någon människa på allvar,
speciellt inte killar.
Dom ska man aldrig lita på,
dom kan man verkligen inte säga allt till,
för då är det ute till alla andra lika fort.

Jag kanske inte är den som du tror,
men jag är i alla fall mej själv.
Jag tänker inte ändra på mej bara för att jag inte duger för dej,
jag är den jag är och så kommer det alltid att vara.
Jag är glad att jag är den jag är,
och inte är som någon annan.

Kommentarer
Postat av: Lovisa

fint skrivet ;) dina dikter kan man nästan göra till en låt :D<3<3<3<3<3

2011-01-14 @ 15:06:20
Postat av: Emma

Tack Lovisa :) Ja, de kan man nästan :D <3<3<3<3

2011-01-15 @ 11:35:40
URL: http://alsklingsbabe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0